De COm-diensten in detail

Hieronder vindt u een gedetailleerde beschrijving van onze diensten:

 

Hulp bij stressbeheer / Human Resources

Een team van psychologische adviseurs geeft 7d/7 en 24u/24 de mogelijkheid aan ondernemers om de nodige afstand te nemen, te ontstressen, nieuwe oplossingen te bedenken …

 

Boekhoudkundige en financiële bijstand

Een team van professionele boekhouders en belastingconsulenten staat voor u paraat. Deze experts geven u hun mening en hun advies bij de oprichting van een bedrijf (preventiemissie) of bij financiële problemen.

 

Juridische bijstand

In samenwerking met de Balie van Brussel staat een gespecialiseerd team van advocaten ter beschikking van ondernemers die door ernstige financiële moeilijkheden niet in staat zijn de hulp van een specialist in te roepen. De missies kunnen gespreid zijn over een periode van maximum 6 tot 8 weken.

 

Bijstand inzake Sociaal Statuut en Werkgeversstatuut

Specialisten in sociale zaken zetten hun knowhow in voor bijstand, formaliteiten en de verwerking van documenten. Daarnaast steunen ze ondernemers bij onvoorziene omstandigheden of ze helpen hen met faciliteitenaanvragen (vrijstellingen, ontheffingen,…).

 

Bijstand marketinganalyse en strategie

Deskundigen geven hun commerciële aanbevelingen om een zaak (opnieuw) te doen groeien, een nieuwe opportuniteit te benutten, prospectie te intensifiëren.

 

Bijstand Beheer – Activiteitenbalans

Adviseurs, voormalige ondernemers en sectordeskundigen helpen ondernemers met het opmaken van de balans van hun professionele situatie en bij het bepalen van het niveau van de te beheren moeilijkheden. Ze vormen een eerste linie die de stappen versnelt die er moeten gebeuren in samenwerking met de deskundigen die vervolgens zullen ingrijpen.

 

Voorbeelden van uitgevoerde opdrachten:

  • Hulp bij het uitwerken van afbetalingsplannen
  • Financiële diagnoses stellen
  • Hulp bij het zoeken naar financieringen
  • Vermindering van kosten
  • Advies bij problemen met contracten
  • Controle van de kostprijzen van producten
  • Herziening van verkoopprijzen
  • Uitwerking van nieuwe strategische denkpistes
  • Zoeken naar nieuwe opportuniteiten
  • Ideeën geven om nieuwe klanten te prospecteren.